2015. sze 19.

Díjazott lettem!

írta: KovácsBernadett
Díjazott lettem!

liebster-award-new.jpgNagy öröm ért a napokban, amikor a Yoga Pop blog szerzőjétől megkaptam a Liebster award nevű díjat. Amikor elkezdtem a blogolást, reméltem – és most is remélem -, hogy egyre több ember érdeklődését tudom felkelteni az információs társadalom, a digitális írástudás, az IT és a tudomány világa iránt. Mindig öröm számomra, amikor egyre többen olvasnak, vagy csatlakoznak Facebook oldalamhoz, és ezt az örömöt sikerült még tovább fokozni, amikor díjazott lettem. Ezúton is nagyon köszönöm a lehetőséget!

A díjat pedig most én is átadom másoknak. :)

 

Mi is ez a Liebster award?

A díjra bloggerek jelölhetik egymást, Németországból indult, innen származik a neve is. Ha valaki megkapja, továbbadja 5-10 másik kezdő bloggernek, hadd örüljenek ők is, hadd sütkérezzenek ők is a dicsfényben. Nem kötelező továbbadni a jelölést, de miért is szakítaná meg az ember a sort, hiszen díjat kapni mindenki szeret.

Mint minden játékban, itt is vannak – kismértékben folyamatosan változó, de nagyjából állandó – szabályok (mert azért ez egy jól kitalált játék):

  • írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját,
  • írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott,
  • válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre,
  • nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik.

 

10 dolog tehát rólam, ami nem köztudott:

  • Balkezes vagyok, de suliban a táblára mindig jobb kézzel írtam.
  • Áltisiben tesiórán ipari mennyiségűt szenvedtem, és felnőttként csak jóval később kezdtem el sportolni (rendszertelenül), amit utólag már sajnálok.
  • Gyerekkoromban régész, csillagász, grafikus vagy őslénykutató akartam lenni.
  • Élek-halok a sós karamellás csokiért.
  • A környékünk egyetlen gimijébe jártam - egy gazdag földbirtokos, a falu főbírójának vagyonából alapították 1926-ban, aki végrendeletében kikötötte, hogy a szegények gyerekeinek „gymnasium” kell. Első igazgatója a Sorbonne-on tanult, később kultuszminiszteri államtitkár lett, fizika könyvet is írt. Közel 70 évvel később én is szegény diák lettem itt, és nélkülük talán a helyi varrodában végeztem volna. Nem győzök hálás lenni nekik (töriből például a legjobb felvételit írtam később, kb. 1600 jelentkező közül).
  • Főzni nem tudok, szinte az összes szakácskönyvet megkaptam már ajándékba, de fejlődés, az nincs.
  • Az információs társadalom a szívügyem, ennyire szép és változatos feladattal eddig nem találkoztam.
  • Egyik legnagyobb élményem Jordánia volt, azon belül is Petra, a sziklába vájt város. Senki ne akarjon spórolni a kihagyásával, ha odautazik, hogy helyette csak a strandon lehessen. :)
  • Az előítéleteket, különösen a szexizmust és a rasszizmust tartom az egyik legpusztítóbb dolognak. Igazi tehetségeket veszítünk el, sokkal jobbat érdemlő embereket bántunk ezek miatt.
  • Kedvenc idézetem Albert Einsteintől származik, a közönyről: "A világ egy veszélyes hely, de nem azok miatt, akik gonoszságokat követnek el, hanem azok miatt, akik ezt tétlenül nézik."

 

A kérdésekre a válaszok:

Ha nem ebben a témában blogolnál, mi lenne, amiről még szívesen írnál?

Valószínűleg művészi témájú blogom lenne.

Volt-e olyan negatív kritikád a blogolás kapcsán, amit nagyon a szívedre vettél?

Igen, még a blogírás elején, amikor férfiak egy feltalálónőről szóló poszthoz fűztek szexista kommentárt. 

Melyik az a blog, ahová szívesen írnál vendégposztot?

Egyik kedvencem Nyáry Krisztián munkássága, főleg az ennek nyomán született Igazi hősök c. könyv. Tulajdonképpen közvetve már teljesült a vendégposzt, mert megengedte, hogy Kozma Lászlóról írjak a könyvből, és ki is tették a könyv hivatalos Facebook oldalára, amiért nagyon hálás vagyok.

Hogyan folytatnád a mondatot: A blogolás nekem olyan, mint…

egy izgalmas utazás egy olyan helyen, ahol még soha nem jártam.

Mitől tartasz a legjobban?

Általában megijeszt, hogy mennyi tehetséges, de szegény gyerek kallódhat el, ha nem kapnak elég segítséget a kibontakozáshoz.

Mi az, amire a legbüszkébb vagy?

Most éppen erre a díjra. 

Mit tettél legutóbb a belső békéd érdekében?

Elfogadtam az adott helyzetet, és elengedtem az azzal kapcsolatos rossz érzéseket.

Hogyan relaxálsz, vezetsz le egy stresszes nap után?

Sétálok vagy jógázok.

Ha csak egy dolgot kívánhatnál most, ami biztosan valóra válna, mi lenne az?

Nehéz a választás. :) Azt hiszem, egy előítélet mentesebb világot.

Jóga vagy pilates?

Jóga. :)

 

Következzenek, akiknek továbbadom a díjat:

Sportpszichó – pszichológia nemcsak sportolóknak

Tudomány – a tudomány minden ágában otthonosan mozgó szerző blogja

Insider blog – a hazai startupkultúra fejlődéséért

Északi Napló – tolerancia felsőfokon

The Silicon Valley Life - élet a Szilícium-völgyben

 

És a nekik szánt kérdéseim:

Foglalkoztál-e a blog előtt írással rendszeresen?

Mire vagy általában a legbüszkébb?

Mi szerettél volna lenni gyerekkorodban?

Mit szeretnél elérni a bloggal?

Hol élnél a legszívesebben és miért?

Hogyan népszerűsíted a blogot?

Mi a kedvenc idézeted?

Mi az, ami leginkább inspirál?

Mi az eredeti foglalkozásod?

Ki a példaképed?

 

Gratulálok nekik a bloghoz, és remélem, tovább terjed a díj, hogy minél több remek blogot ismerhessünk meg! :)

Szólj hozzá

siker díj Albert Einstein Tippek Liebster award Kozma László